Общинските фирми представят финансовите си анализи за първото полугодие на годината

1161

Две от постоянните комисии към Общински съвет - Плевен ще се запознаят този месец с финансовите анализи за първото полугодие на 2018 г. на търговските дружества с общинско участие. На заседанията на ПК по “Стопанска политика и транспорт” с председател д-р Йордан Георгиев и ПК по „Бюджет и финансова политика” с председател Пепо Петков ще бъдат представени финансови справки от „ДКЦ ІІI - Плевен” ЕООД, „ДКЦ ІІ - Плевен” ЕООД, „Инжстрой” ЕООД, “Паркстрой” ЕООД, “Тролейбусен транспорт” ЕООД и „Тибор” ЕАД.

„Съгласно изискванията на чл.41, ал.4 от Наредба № 8 за условията и реда за упражняване правата на собственик от Община Плевен върху общинската част от капитала на търговските дружества, управителните органи на дружествата в едномесечен срок след изтичане на всяко тримесечие представят пред Постоянната комисия по „Стопанска политика и транспорт” на Общинския съвет писмен анализ на финансовите резултати на дружеството за изтеклия период с натрупване. Анализите са  придружени и от отчети за приходите и разходите, баланс и доклад на контрольора за съответната фирма. Освен в Стопанската комисия, справките са предмет на обсъждане и в ПК по бюджет, информира Мартин Митев, председател на Общинския съвет.     

Внесените в деловодството на местния парламент отчети за периода показват следното:

В анализа за състоянието на „ДКЦ II Плевен" ЕООД се посочва, че фирмата е в добро финансово състояние. Няма финансова задлъжнялост към фирми и държавни институции. Редовно изплаща възнагражденията на работниците и служителите и превежда в срок осигуровки и данъци. Дружеството завършва с печалба от 6853.85 лв. към 30.06.2018 г.

В справките, внесени от „ДКЦ III Плевен" ЕООД е записано, че в структурата на приходите през първо шестмесечие на 2018 г., 86.1 % са от медицински дейности по договор с РЗОК - Плевен, 10.8 % са от директни плащания на физически и юридически лица и около 3.1% са приходи от наематели и финансиране. Финансовите показатели дават добра характеристика за финансовото състояние на лечебното заведение - то е финансово независимо и покрива текущите си задължения с наличните краткосрочни активи.

В отчета за приходите и разходите за второто тримесечие на 2018 г. „Инжстрой” ЕООД посочва, че краткосрочните й задължения към 30.06.2018г. са в размер на 1 134 хил. лв., а краткосрочните вземания - 873 хил. лв. Към 30.06.2018г. средносписъчният състав на дружеството е 101 лица. Към тази дата дружеството няма просрочени задължения към държавата, персонала, лизингови компании и банки. Фирмата приключва полугодието с печалба в размер на 20 000 лв.

Информацията за актуалното състояние на фирма „Паркстрой" ЕООД към 30.06.2018 г. показва, че през второто тримесечие на годината дружеството е реализирало приходи в размер на 616 705 лв., срещу отчетени разходи в размер на 532 475 лв. Изпълнените дейности от „Паркстрой“ през отчетния период са поддържане на дървесно-храстовата растителност, почистване на зелени площи, алейна мрежа и детски площадки, ремонти на детски площадки, както и дейности по окастряне и отстраняване на дървета, почистване на гробищните паркове в града, изработени и поставени пейки по молби на граждани. През второто тримесечие на годината средно-списъчния брой на персонала е 86 лица.

Общо 9 955 583 е броят на превозените пътници от фирма “Тролейбусен транспорт” ЕООД за първите шест месеца на година, сочи отчетът на дружеството за полугодието, внесен в Общинския съвет. Малко над 2 милиона от тях са били с билети, а почти 7,9 милиона - с абонабентни карти. Увеличението на пътуващите с билети спрямо шестмесечието на 2017г. е 3,15 %, а пътниците с абонаментни карти са повече с почти 7 на сто. За полугодието приходите от оперативната дейност бележат ръст от 6 на сто спрямо първото полугодие на 2017г. Този ръст е по-малък от ръста в пътуванията, защото не е получена компенсацията в размер на 57 хиляди лева, посочват от дружеството.

В анализа от „Тибор“ ЕАД е записано, че дружеството приключва шестмесечието на 2018 г. със счетоводна печалба в размер на 2 000 лв., като за 2017 г. същият период е бил със загуба в размер на 34 000 лв. Спрямо същия период на 2017 г. се отчита увеличение на приходите от дейността и общите приходи с 10 000 лв. Посочва се също, че считано от 01.03.2018 г. са предоговорени всички договори за наем на обекти в сградите на пазара. В тази връзка са били изготвени нови бланкови договори за обектите в отделните сгради и преизчислени месечните наеми, съгласно утвърдените от Съвета на директорите минимални месечни наемни цени, съобразени с Приложение №2 към Наредба №17 на ОбС - Плевен. На около 25% от сключените договори за наем месечните наеми са запазени същите.

Пълните справки от общинските фирми, постъпили в деловодството на ОбС - Плевен, са публикувани на официалната страница на местния парламент /https://obs.pleven.bg/bg//, категория „Заседания“/ „Заседания на постоянни комисии“/ „Материали за заседания на постоянни комисии през месец август 2018 г.“ https://obs.pleven.bg/bg/materiali-za-zasedaniya-na-postoyanni-komisii-za-mesets-avgust-2018-g

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

Общинският съвет се събира на…

петък, 12 декември 2025
33

Плевен чества тържествено 148 години…

сряда, 10 декември 2025
51

Общинският съвет прие промени в…

четвъртък, 27 ноември 2025
86

Плевен ще кандидатства с проект…

четвъртък, 27 ноември 2025
76