Отложиха обсъждането на наредбата за общинските жилища

1075

С 28 гласа „за“, 5 “против“ и 4 „въздържал се“ Общинският съвет на Плевен отложи разглеждането на предложението за нова Наредба №18 за реда за управление, ползване и разпореждане с общински жилищни имоти. Отлагането бе гласувано след продължителен дебат, по време на който се чуха различни предложения за промени в проекта за решение, и последвало процедурно предложение от страна на председателя на Общинския съвет Мартин Митев за отлагане на дебата за следващо заседание с цел обобщаване на постъпилите нови  идеи за промени в наредбата.

В изпълнение на Закона за общинската собственост (ЗОС), условията и редът за установяване на жилищни нужди и за настаняване под наем в общински жилища се определят с наредба на Общинския съвет. От април 2005 г. до момента на територията на Община Плевен е действала Наредба за реда за управление, полазване и разпореждане с общински жилищни имоти, по която през годините са правени множество промени. С цел по-голяма яснота бе предложена отмяна на действащата Наредба №18 и приемане на нова. Една от предложените промени в новата наредба е въвеждане на точкова система за кандидатстващите за жилища от общинския жилищен фонд. В чл.5, ал.2 на проекта е записано, че подреждането на лицата, семействата и домакинствата в една и съща група ще се извършва на база обща оценка по четири показателя - заетост, образование, здравословно състояние и семейно положение. Идеята на вносителите е критериите да се прилагат за всеки от пълнолетните кандидати, като максималните точки са 100. Точкуването стана повод днес и за изказвания на различни мнения в местния парламент.

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

Допълнителна финансова подкрепа ще получат…

четвъртък, 30 октомври 2025
56

Отложено предложение за промени в…

четвъртък, 30 октомври 2025
60

Общинският съвет заседава на 30…

вторник, 28 октомври 2025
77

Общинският съвет прие промени в…

петък, 17 октомври 2025
95