Общинският съвет обсъжда промени в Правилника си за работа

840

Съветниците заседават на 29 септември по предварителен дневен ред от 35 точки

По предварителен дневен ред от 35 точки заседава през септември Общинският съвет на Плевен. Сесията е на 29 септември /четвъртък/ от 09,00 ч. в сграда „Гена Димитрова“.

Точка първа е предложение за изменение на Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация за мандат 2015-2019 година. Промяната, която се предлага, касае увеличение броя на зам.-председателите на Общинския съвет - от четирима те да станат пет.Мотивът за исканата промяна е регистрацията на новата група общински съветници и с оглед спазване на квотно представяне на председател на група и зам.-председател на Общинския съвет, посочва в предложението си вносителят Пепо Петков - председател на групата общински съветници „Плевен може - Плевен побеждава“. Ако предложението за промяна в Правилника бъде прието - съветниците ще проведат избор и за пети зам.-председател. Четиримата заместници на Председателя на местния парламент Мартин Митев към момента са Бойко Тодоров, Здравко Георгиев, Калин Поповски и Петя Василева.

Общинският съвет ще бъде запознат и с доклада за изпълнението на бюджета на Община Плевен за 2015 година. По инициатива на Председателя на Общинския съвет в края на август се проведе публично обсъждане на отчета.

На тази сесия влизат и четири предложения, свързани с отчисленията, които Община Плевен внася ежемесечно съгласно чл.64 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/ и чл.20 от Наредба №7. Първото предложение касае актуализация на сборния общински бюджет за 2016 г. и увеличаване на приходната и съответно разходната част с 380 568,47 лв. Сумата представлява 50% от внесените общо 761136,95 лв. за 2014 г. отчисления и е възстановена от РИОСВ - Плевен по сметка на Общината с платежно от 19.08.2016г. Второто предложение е за ползване на средства от набрани отчисления за сепариране на смесени битови отпадъци и оползотворяване чрез компостиране на зелени отпадъци в новоизграденото Регионално депо на Плевен. Към 24.08.2016 г. набраните средства от Община Плевен в РИОСВ са общо в размер на 4685557,61 лв., а общата прогнозна стойност на дейностите за сепариране и компостиране на отпадъци за месец е съответно 98280 лв. и 16790 лв. Съветниците ще обсъдят и предложение за ползване на средства от набрани отчисления за извършване на доставки, необходими за работата на Регионалното депо за отпадъци. Става дума за осигуряване на контейнери за сепариращата инсталация и за Центъра за предаване на отпадъци, за контейнери за разделно събиране на зелени отпадъци, доставка на мобилни дизелови резервоари, на мотокар 3,5 т, доставка и монтаж на кран. Посочената обща прогнозна стойност на необходимите доставки е 877320 лв. Четвъртото предложение, касаещо отчисленията по чл.64 от ЗУО, е за ползване на средства за изготвяне на морфологичен анализ на битовите отпадъци, образувани на територията на общината. За анализа Община Плевен има сключен договор от 07.09.2015г. с изпълнител, определен по реда на Закона за обществените поръчки. Общата стойност на договора е 78600 лв. с ДДС.

Общинският съвет ще разгледа и предложение за дофинансиране на самостоятелни и слети паралелки в общината за учебната 2016/2017 година. Такива искания до момента има постъпили от 13 училища, като общият размер на необходимите допълнителни средства за обезпечаване на учебния процес в тях е в размер на 53344 лв. Съветниците ще обсъждат предложение и за откриване на полудневна подготвителна група в детска градина „Биляна“ в село Буковлък. Приетите в градината деца на 5 и 6 години, които подлежат на задължително предучилищно образование преди първи клас, са общо 58. Родителите на 15 от тях са декларирали, че желаят децата им да посещават група при полудневна организация.

В четвъртък местният парламент ще обсъди искане за изменение на програмата за развитите на „ДКЦ II - Плевен“. С оглед на по-прецизна, управителят на дружеството д-р Марияна Лазарова предлага предвиденият сигмоидоскоп за гастродиагностичния кабинет с прогнозна стойност 30000 лв. без ДДС да бъде заменен с видеоколоноскоп с прогнозна цена 70000 лв. без ДДС. Инвестицията се предвижда да бъде направена със средства от преотстъпения дивидент за 2015 година.

В дневния ред на съветниците отново влиза въпроса за базата на Зонално жандармерийско управление /ЗЖУ/ - Плевен. В изпълнение на Решение от 16 септември 2015 г. на Общински съвет от 15 октомври 2015 г. има сключен едногодишен договор между кмета на Общината и Министерството на вътрешните работи за безвъзмездно управление на недвижим имот - частна общинска собственост за нуждите на зоналната жандармерия. Става дума за сградите на ул. „Стоян Заимов“ в Плевен. Съгласно договора ЗЖУ - Плевен следва да освободи имота за административните нужди на Община Плевен при изтичане предвидения едногодишен срок. В тази връзка, с писмо до местната управа от 30 август тази година, Главна дирекция „Национална полиция“ е поискала удължаване на договора поне с още 2 месеца поради необходимост от осигуряване на други подходящи сгради, в които да бъдат настанени служителите от управлението.

На 29 септември местният парламент ще разгледа предложение и за предоставяне безвъзмездно за управление на НУ „Патриарх Евтимий“ - Плевен на част от Междуучилищния център за трудово-политехническо обучение. Ще припомним, че Центърът се закрива, считано от 1 октомври тази година. Директорът на НУ „Патриарх Евтимий“ Рени Кръстева е поискала помещения в сградата да бъдат предоставени на училището за временно ползване - до края на календарната година, до приключване на текущ ремонт в началното учебно заведение.

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

Плевен чества 139 години от…

петък, 06 септември 2024
21

Общинският съвет заседава на 29…

сряда, 28 август 2024
231

Общинският съвет прие решения за…

четвъртък, 25 юли 2024
233

Стартира нова процедура за избор…

четвъртък, 25 юли 2024
441