Общински съвет – Плевен заседава по 56 точки

1067

На заседание на 28 януари /четвъртък/ съветниците обсъждат Бюджет 2016, решават и за управлението на четири от общинските фирми

С предварителен дневен ред от 53 точки и 3 допълнителни предложения започва годината за Общински съвет - Плевен. Сесията е на 28 януари, четвъртък, от 9,00 часа в сграда „Гена Димитрова“. Шест от точките са питания - едно от председателя на местния парламент Мартин Митев и останалите пет от съветници. Важен акцент на предстоящата сесия е обсъждането на Бюджет 2016 на Община Плевен.

Точка първа за дебат на предстоящата сесия е предложение от председателя на Общински съвет - Плевен за изменение на Наредба №8 за условията и реда за упражняване на правата на собственик от Община Плевен върху общинската част от капитала на търговските дружества. Целта е въвеждане на по-строг финансов контрол над общинските фирми и една от промените, които се предлагат в тази връзка, е въвеждане на 3-месечни финансови отчети. „Настоящият проект за изменение на нормативния акт е изработен във връзка с недостатъците, установени в практиката по прилагането на Наредба №8“, посочва в мотивите си Мартин Митев.

Следващите точки в предварителния дневен ред касаят управлението на четири общински фирми. Съветниците ще гласуват за обявяването на конкурс за избор на управител на „Диагностично-консултативен център 3 - Плевен“ ЕООД, избор на управители на фирмите „Паркстрой” ЕООД и „Инжстрой“ ЕООД и избор на Съвет на директорите на общинска фирма „Тибор” ЕАД.

На предстоящата сесия е необходимо да бъде приет и пакет от решения, предхождащи обсъждането на Бюджет 2016 на Община Плевен. Това са отчет за изпълнението на годишния план за приватизация през 2015 г. на Община Плевен, предложение за приемане на годишен план за приватизация през 2016 г. на Община Плевен, отчет за резултатите от управлението и разпореждането с общинска собственост за периода 1 януари 2015 г. - 31 декември 2015 г. и програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост в Община Плевен за 2016 г. Ще се гласува и предложение за утвърждаване на формули за разпределение на средствата, получени по единни разходни стандарти за дейностите по възпитанието, подготовката и обучението на деца и ученици за 2016 г. в дейност „Общообразователни училища” и дейност „Целодневни детски градини и обединени детски заведения” на територията на Община Плевен.

След гласуване на посочените по - горе предложения в предварителния дневен ред под т.12 е обсъждане на основния финансов документ на Община Плевен - Бюджет 2016. Общият размер на приходите е 76 455 913 лв. От Държавния бюджет са предвидени като бюджетни взаимоотношения под формата на субсидии общо за Община Плевен през тази година да бъдат предоставени 42 071 185 лв. Планираните приходи от „Имуществени данъци и неданъчни приходи” са 30 314 884 лв. Посоченият общ размер на разходите за годината е 76455913 лв. В това число разходите за делегирани от държавата дейности са 40945693 лв., разходите за местни дейности - 34211630 лв., а за дофинансиране на държавни дейности с местни приходи - 1298590 лв.

Важна точка на предстоящата сесия е и предложението за закриване на ОДЗ „Яница” в жк „Дружба“. Специалистите са констатирали, че сградата не може да бъде ползвана повече за нуждите на децата, защото съществува потенциална опасност за техния живот и здраве. Посочва се и това, че укрепването й ще бъде в обеми, съизмерими с ново монолитно строителство, следователно ще е икономически нецелесъобразно. При тази ситуация тепърва предстои да се обсъжда какво ще се прави със самата сграда.

На първата си за годината сесия Общински съвет – Плевен предстои да актуализира и състава на Комисията за разпределение на средствата за подпомагане и решаване на репродуктивни проблеми на граждани на община Плевен. Става дума за подпомагане на семействата с такива проблеми със суми в размер на 500 лева. Предложението е комисията да бъде в състав от 11 членове.

На януарската сесия ще се гласува и за преместването на Улицата на цветята на ул.”Заменхоф” - паркингът срещу театъра в Плевен. Така ще се реши проблемът, възникнал след приключилите вече съдебни спорове между цветарите и собствениците на частните терени в района пред хотел „Ростов“. Точката за преместването е под номер 16 - предложение за одобряване на схема за разполагане на преместваеми съоръжения – павилиони за цветя на ул.”Заменхоф”, публична общинска собственост, групирани в две групи, всяка с по 10 павилиона.

Сред останалите точки в Дневния ред са още предложения за избор на Комисия за разпределяне на годишната субсидия за 2016 г. за читалищата на територията на Община Плевен. За председател на комисията отново се предлага Мария Венкова. Съветниците ще решават и за отдаване под наем на общински имоти, за предоставянето на други за ползване, прекратяване на съсобственост между Общината и частни лица, за кандидатстване по проекти и др.

Дневният ред на сесията ще включва и 3 допълнителни точки:

- За предоставяне безвъзмездно на помещение общинска собственост на ул. „Карлово“ в Плевен за филиал на Българското национално радио /БНР/. Помещението ще бъде предложено на радиото по молба на неговото ръководство.

- За избор на Комисия за разширение на „Синя зона“ в Плевен

- За избор на Комисия за внасяне на изменения на Наредба №3 за обществения ред при използване на пътни превозни средства на територията на Община Плевен.

Свалете в PDF