Обсъдиха мерки за подобряване на обществения ред и сигурност в община Плевен

1495

Вандалските прояви по детските площадки, липсата на места за паркиране и проблем с шума в късните часове на деня са сред основните проблеми, касаещи обществения ред в Плевен. За да бъдат решени тези и други подобни проблеми обаче, е нужно да се актуализира и нормативната база на Община Плевен в сектор „Обществен ред и сигурност“.

Около тази позиция се обединиха членовете на Общинската комисия за обществен ред и сигурност на първото си за тази година заседание. Комисията се председателства от Председателя на Общински съвет - Плевен Мартин Митев и включва представители на Община Плевен, ОбС - Плевен, полиция, прокуратура, пожарна, РИО - Плевен и охранителни фирми.


„Комисията е създадена с решение на Общинския съвет от 21.12.2015 г. Нейните основни задачи са да проучва потребностите на населението в областта на обществения ред и сигурността и да прави предложения за решаването на проблемите, както и да съдейства за обединяване усилията на държавните органи, органите на местно самоуправление, неправителствените организации и гражданите за подобряване на обществения ред и сигурност“, каза в началото на заседанието Мартин Митев. След това думата бе дадена на зам.-кмета по обществен ред и сигурност Тодор Еленков, който представи накратко Стратегията за обществен ред и сигурност на Община Плевен, приета за периода 2012 - 2020 г. На базата на тази Стратегия всяка година се сключва Споразумение между Община Плевен и полицейските управления, действащи на територията й, изготвя се и двугодишен план за работа.

При обсъждането на тази точка бе посочено, че Стратегията за обществен ред и сигурност на Община Плевен и Споразумението трябва да бъдат актуализирани с оглед новите обстоятелства, които се налага да бъдат взети под внимание като емигрантската вълна, нарастването на агресията по пътищата, новите нива на наглост при битовата престъпност и борбата с наркоманията. Посочено бе и какво предвижда конкретно Община Плевен за подобряване на обществения ред и сигурност в краткосрочен план:

В областта на видеонаблюдението плановете са във втората фаза на проекта „Интегриран градски транспорт на Плевен“ такова да бъде изградено на ключови места от пътната мрежа и на кръстовища в Плевен. Предвижда се и закупуването на два високопроходими автомобила за патрулиране, както и въвеждане на нощни общински патрули. Патрулите ще обикалят съвместно с представител на полицията и се очаква да започнат да действат от началото на месец май 2016 г.

Комисията обсъди и възможностите за координиране на действията между различните институции при получаваните на сигнали за нарушаване на обществения ред. По време на този дебат бяха очертани и конкретни проблеми в Плевен. На първо място бе посочена нуждата от осъвременяване на нормативната база в сектор „Обществен ред и сигурност“. Практиката към момента в тази област показва, че част от действащите нормативни текстове не работят, заяви Мартин Митев. Той посочи, че вандалщината по детските площадки, в дворовете на училищата и в детските градини е другата гореща тема, по която трябва да се търси решение. Друг сериозен проблем, който е редовна тема и в откритите приемни, е този с вдигането на шум и нарушаване спокойствието на гражданите в късните часове на деня. По тази тема на заседанието бе посочено, че нарушителите са основно шумни компании и отделни заведения в жилищни сгради, неспазващи изискванията на Наредба 1 на ОбС – Плевен, където в чл.3 са посочени часовете, след които се забранява вдигането на шум /след 22,00 часа в работни дни и след 23,00 часа в почивни и празнични дни/. Отбелязано бе, че сигналите за шумни компании много често са от райони с общински жилища. В тази връзка бе посочено, че Наредба 18 на ОбС-Плевен регламентира реда за управление, ползване и разпореждане с общински жилищни имоти и на нейно основание може да се търси и решение на този род проблеми.

Като проблем за Плевен Комисията очерта и липсата на достатъчно места за паркиране, основно в централна градска част. При обсъждането на тази тема бе посочено, че е наложително Община Плевен да разполага с репатриращи автомобили.

В резултат на дебатите Комисията взе решение за следващото си заседание, което ще бъде в началото на месец май, да бъдат представени всички предложения за актуализиране на общинската нормативна база в сектора „Обществен ред и сигурност“.

Свалете в PDF

Още новини Всички новини

Допълнителна финансова подкрепа ще получат…

четвъртък, 30 октомври 2025
52

Отложено предложение за промени в…

четвъртък, 30 октомври 2025
55

Общинският съвет заседава на 30…

вторник, 28 октомври 2025
71

Общинският съвет прие промени в…

петък, 17 октомври 2025
94